Žijeme v době, kdy jsou k dispozici nejrůznější zařízení, která mohou být klíčem k úspěšnému podnikání. Příkladem je i taková obyčejná 3D tiskárna, která se může stát velmi zajímavým zdrojem příjmu. Jak je to jenom možné?
Za vše může poptávka po neprodávaných produktech
Situaci s 3D tiskem lze krásně popsat na různých předmětech, které jsou velmi žádané, ale málokdo nebo třeba nikdo se zabývá jejich výrobou. Co třeba takové odznaky s popisem motoru pro starší vozy? Zatímco veteránům se věnuje opravdu velké množství lidí, automobilům, které se již určitou dobu nevyrábí, ale do kategorie veteránu také nepatří, se věnuje poměrně málo lidí. Právě to může být zajímavým cílovou oblastí, kde se dá 3D tisk využít. Není to přitom jenom tvorba nějakých dekorativních předmětů, ale může to být také tvorba skutečně funkčních a plnohodnotných součástí.
Co vše je možné uplatnit v rámci 3D tisku pro starší vozidla?
– Menší plastové díly pro interiér vozidla
– Objímky či různé spojovací díly z jiných než kovových a pryžových materiálů
– Značky automobilů, designové popisy motorizace nebo označení vozidla
– Součástí světlometů, které jsou provozem a údržbou opotřebovány
– Plastové držáky do prostoru motoru, které nejsou výrazně mechanicky namáhány
Tohle je jenom příklad toho, kde je možné 3D tisk reálně využít. Je však zřejmé, že je nutné najít si sortu zákazníků. Jak to udělat? Nejlepší je, když vaší cílovou zemi pro podnikání nebude jenom České republika, ale budete moci prodávat své produkty i do zahraničí. Zahraniční zákazníci jsou výhodní v tom, že jsou ochotní za produkty nižší hodnoty dát vyšší ceny. To však platí především o zákaznících ze západní Evropy, které mají jinak nastavené hodnoty než lidé v Česku. Je proto skvělé využít této možnosti a pokusit se prorazit na trhu výrobou různých dílů, které budou levnější než originální výroba, ale budou srovnatelně kvalitní.